onsdag, februari 16, 2011

0-1 i paus

Och det kommer väl sluta som alla tror, med en torsk för Arsenal. Om Arsenal ska ha någon chans att komma igen nu så gäller det att ta tillvara alla halvchanser man trots allt får. Man måste omvandla dessa halvchanser till helchanser och mål.

I första halvlek tycker jag att Wilshere är den som imponerat mest i Arsenal. Tyvärr tycker jag Cesc verkar vara för mycket kompis med motståndarna än vad som krävs för att man ska vinna. Det går inte att "vara rädd" om motståndaren om vi ska ha någon chans. Det gäller att vilja vinna. Jag menar inte att vi ska börja spela fult men att stå och markera närvaro och säga förlåt så fort någon ramlar håller inte på den här nivån. Sen kan jag tycka att domaren är lite för enögd. Song får kort, helt rätt, för en fällning på en pajas. Men att sen inte Barcaspelaren får kort ute på kanten efter att ha fällt Nasri på liknande sätt är för mig en gåta. Och det är väldigt mycket "spela vidare" när vi faller men när pajasarna faller så är det frispark, gärna följt av en tillsägelse. Jag skyller inte på domaren men det känns som att Barca alltid har zebran med sig.

Kom igen nu Gunners!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt med en seger, nu lever cl ett tag till

//Coachen

Anonym sa...

Ja, underbart! Och nu finns det ju en gnutta hopp kvar. Men det blir jäkligt tufft...

/TB