onsdag, februari 02, 2011

Skön seger, men dyr....

Arsenal vann gårdagens fight mot Everton med 2-1 efter underläge i paus. Everton fick ett solklart offsidemål godkänt. Det var dock kanske bra för Arsenal. För efter detta mål blev började matchen ta fart. Arsenal vaknade till och det är inte säkert att det hade hänt utan det målet. Segern blev dock dyrköpt. Ett par välriktade livespel krävdes för att Arsenal skulle kunna hålla undan. Ja, det är i alla fall vad jag tror.

Jag skrev för några veckor sen att det såg ljust ut på skadefronten i Arsenal. Men det skulle jag inte ha gjort. Nu verkar det som om Fabianski blir borta säsongen ut. Nasri är borta 3 veckor och missar Barca-matchen. Igår gjorde Song sig illa och "kunde inte gå" enligt Wenger. Återstår att se vad det är. Så där har vi redan 3 i första-elvan som är skadade. Jag som hade hoppats att vi skulle kunna få möta Barcelåna med vårat bästa lag. Och då tror jag att vi haft en chans. Men börjar vi tappa alla startspelare så blir det givetvis svårare. På plussidan från igår är att Arsjavin gjorde ett piggt inhopp och förhoppningsvis kan han lämna formsvackan bakom sig.

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: