tisdag, februari 01, 2011

Fick just ett mail.....

Och så här stod det i det:

"Torres: £50 miljoner.

Szczesny, Sagna, Djourou, Vermaelen, Clichy, Nasri, Song, Fabregas, Walcott, Wilshere, Van Persie: £44 miljoner."

Har man inte förmågan att hitta spelare med potential så får man köpa färdiga spelare......

Alla sätt är bra. Och det ena sättet passar vissa klubbar bättre, medan det andra passar andra klubbar bättre. I slutändan är det ju ändå titlarna som räknas.

Jag tycker det är helt ok att köpa spelare för stora pengar om man har råd. Däremot så blir jag lite orolig när småskruttar handlar för pengar man inte har. Det blir ofta ett bakslag förr eller senare. Se bara Portsmouth i fjol. Och det drabbar, på något vis, hela ligan. Detta eftersom fokus hos det "konkursfärdiga" laget ligger mer i att skaffa fram pengar genom att sälja spelare. Detta gör att spelarna fokuserar på annat än fotbollen och i slutändan så kan ligan bli orättvis. Och då menar jag för att vissa klubbar möter detta konkurslag medans dom fortfarande "lever". Medan andra får i det närmaste gratispoäng.

Så ser jag på det, som Becks granne på balkongen brukar säga......

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska ru ha en stänkare?

/grannen

Anonym sa...

Sjuka pengar. Men det är bara de klubbar med rika ägare som kan kasta in dessa summor i ett lag. Det märks inte i deras plånbok ändå.

Att sen Carroll går till Liverfool för 35 miljoner pund är ju helt sjukt. Arsenal blev ju inte ens erbjudna det för Fabregas. Vem skulle du välja att köpa, Carroll eller Fabregas?

Tack för ordet och ursäkta att jag trängde mig på....

/Tommi (som av en slump hamnade här)