tisdag, mars 08, 2011

Barcelona borta

Ikväll smäller det. Ikväll skall det avgöras. Dom goda mot dom onda. David mot Goliat osv...
Jag drömde om matchen inatt. Arsenal vann med 3-0 och dom stora idrottsmännen Xavi och Iniesta med flera visade sig från sin rätta sida efter matchen. En sak som dock gör att jag har lite svårt för tro att det var en sanndröm är att jag var med och spelade i Arsenal. Jag gjorde dessutom första målet. Och jag har dessutom ett svagt minne av att Barca gjorde mål. Hm, men ändå 3-0 till dom goda, konstigt.

Läget i laget är att Song, tyvärr, inte kan vara med ikväll. Däremot reste Van Persie med till Barcelona och skall testas idag. Hur det gick till förstår jag inte för han skulle ju vara borta i upp till 4 veckor. Men är han hel så är inte jag ledsen för det. Han är ju våran absolut bästa forward nu när inte jag är uttagen i truppen...

Fabregas spelar förmodligen ikväll och jag hoppas verkligen att han är hel och inte blir utbytt i 13:e minuten. Såna byten har vi inte råd med. Ikväll kommer det bli mycket jaga utan boll. Och det kommer ta på krafterna. Hur ställer vi upp då? Jag tror på följande lag ikväll:

Szczesny
Sagna, Djourou, Koscielny, Clichy
Wilshere, Fabregas, Diaby
Arshavin, Nasri, Bendtner
Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: