onsdag, mars 09, 2011

Ok, så här var det

Jag hade inte tänkt skriva ett smack mer om matchen igår. Men jag känner att jag behöver skriva av mig, vad nu det ska vara bra för. Man ska inte skylla på domaren så fort det går illa. Men igår måste jag säga att han hade en stor inverkan på hur resultatet till slut blev.

Arsenal hade ingenting framåt och hade ändå 1-1 en bit in i andra halvlek. Barcelona hade allt spel men om man tittar till målchanser så var det inte så många. Det var målet och någon chans till. Om det varit Arsenal som spelat mot något bottenlag i PL så hade det snackats om att Arsenal bara spelar runt men kommer aldrig till avslut. Igår var det barca som spelade så men blev ändå hyllade. Sanningen är den att Arsenal försvarade fantastiskt bra. Tillät inte några farligheter.

Men vid 1-1 så händer det som inte får hända. Van Persie får rött kort efter att ha fått sitta andra gula. Och vad får han då kortet för? Jo, för att han avslutade ett anfall fast han var offside. Kollar man på RvP så tar han emot bollen och går på avslut direkt. Allt på en sekunds tid. Han lämnar aldrig bollen med blicken och kan inte veta att han är offside om han inte hört signalen. Så där får han sitt andra gula kort och därmed rött.

Att det såg ut så här tidigare under matchen och att detta inte renderade till någonting är för mig en gåta. Barca hade för övrigt ett avslut efter en offside senare i matchen men det var helt ok enligt domaren.

Efter utvisningen så trycker naturligvis Barca på än mer och i och med det så kommer även det en storm av avslut mot en mycket bra Almunia i Arsenalkassen. Men som sagt, innan utvisningen så hade dom inte många avslut på mål. Med andra ord så tror jag att Arsenal hade gått vidare om vi fått behålla alla spelare på plan.

1 kommentar: