tisdag, november 15, 2011

Kalla händer

Jag har ofta kalla händer. Och det finns framförallt ett tillfälle när detta inte är så lyckat. Det är när jag spelar pingis. Det konstiga är att jag kan känna mig ganska varm om händerna innan jag börjar spela (eftersom jag haft overall och handskar på mig) men ju längre en match är, ju kallare blir händerna. Och därför tänkte jag att jag skulle söka på kalla händer på internet. Och visst, det blev hur många träffar som helst.

Jag började läsa och hoppas att jag skulle hitta någon lösning på mitt problem. Och en sak jag hittade på flera ställen var att det kunde bero på att man hade för lite kroppsfett. Detta gör att kroppen inte klarar av att värma allt så då blir händer och fötter lidande. Men det känns inte som om det är detta som är mitt problem..... Kroppsfett har jag i överflöd. Så det är bara fortsätta söka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den som söker han finner

//De lärde i Lund

Anonym sa...

Det får jag hoppas....

/Pajasen i Vås