fredag, oktober 05, 2012

Cykelväg

Idag är det fjärde dagen i rad som jag cyklar till jobbet. Och varje dag har det slagit mig vilka dåliga cykelbanor vi har. I alla fall där jag cyklar. Och det kan ju bero på att dessa cykelbanor ligger intill skog till vissa delar. Men det är ständiga "vägbulor" och cykeln hoppar rejält. Det känns i alla fall så när man har ont i baken eftersom man är ovan att cykla. Och så fort man skall köra in under en tunnel så är det gropar både före och efter. Rent uselt är det! Varför kan man inte göra ordentligt från början? Jag är övertygad om att det i längden blir billigare att göra en bra cykelbana som håller längre än att bara fylla på med lite asfalt ibland som inte håller mer en ett par år. Nä ett rejält och ordentligt underarbete borde lösa problemen med dåliga cykelvägar. Och det behövs verkligen för jag cyklar ju trots allt någon/några gånger om året!!

Inga kommentarer: