lördag, augusti 16, 2014

Seriestart

Idag börjar äntligen Premier League igen. Och det känns som om det kan bli en riktigt jämn liga i år igen. Det är i mina ögon sju klubbar som gör upp om Champions Leagueplatser till nästa säsong. Dock så tror jag att det bara är två lag som kan vinna ligan. Mitt tips är som följer:

1. Chelski
2. Shitty
3. Man USA
4. Arsenal
5. Liverpool
6. Everton
7. Bottenham

Jag ser Chelski som det klart bästa laget. Och misslyckas Mou med att guida detta lag till ligatiteln så har han misslyckats kapitalt! Dom enda som kan hota är Shitty. Men det är inte så enkelt att vinna ligan två år i rad. Och jag tror, trots sin breda trupp, att laget är för känsligt för skador på vissa spelare.

På tredje plats har jag USA men deras ligaplacering känns helt beroende av om spelarna orkar med den nya coachen. Men dom borde väl vara vana vid galna coacher. Det som mer talar för USA är att man "slipper" spela i europa i år. På fjärde plats har jag The Mighty Gunners. Men det är nog bara för att jag hoppas att dom skall klara av att ta sig till CL igen. Arsenal är väldigt beroende av att inte dra på sig skador på fel spelare (som vi gjorde förra säsongen). Det går inte att ha Ramsey skadad i 3½ månader igen. Eller ha Theo borta halva säsongen. Eller ha Özil skadad i 4 veckor. Wilshere åkte in och ut ur laget med ideliga skador.

Liverpool får det nog svårare i år med tanke på att bitey är borta och att man nu även måste fokusera på CL. Det blir spännande att se hur dom klara detta. Everton känns lika starka som förra året. Och Bottenhams miljardinköp förra sommaren har ju haft en säsong på sig att växa in i PL.

Hur som helst så är det kul att det drar igång igen.

Come on you Gunners!!!

Inga kommentarer: