onsdag, juni 22, 2016

2 dagar

Nu är det bara idag och imorgon kvar innan det blir semester. 2 dagar! Det är ju nästan ingenting. Och det ser ut som om det blir fint väder idag, kanon! För ikväll är det 5 extremt lugna kilometer med Carolina som gäller.

Det vore ju sjysst om det blev så här fint väder hela sommaren. Ända tills det är dags att börja jobba igen. Men man kan väl knappast räkna med det.

För övrigt måste jag säga att internet är ett jäkla skit. Med internet kan fru Blogg surfa fram att den udda växten vid nyponroserna var en riktig gangster. En sån där växt som sprider ut sig och kan få extremt långa rötter som går under vägar och växer upp på andra sidan vägen mer än 10 meter bort. Så naturligtvis skulle vi (läs jag) ta bort den. Att bara ge sig in i nyponroserna är ju jobbigt nog med alla små taggar. Men att sen dessutom försöka gräva upp den här bastarden var inget roligt jobb. Och jag kan säga att det gick f*n inte att få bort alla rötter. Det blev till att kapa så långt ner/bort som möjligt. Så med andra ord så lär den dyka upp igen......... Hade det inte varit för internet så kanske vi bara klippt ner den och låtit den vara. Jag hade sluppit slita som ett djur med djävulsväxten. Så därför avskyr jag internet......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du tar väl inte semester från bloggen?

//Fruktis

Anonym sa...

Naturligtvis inte! Min enorma skara av läsare förväntar sig att jag jobbar året runt utan semester!!!

/TB

Anonym sa...

Tack för de värmande orden!!! Sommaren på jobbet är räddad!

//Hela Skatteverket med Frutis i spetsen