torsdag, juni 02, 2016

Vaknade tidigt

Strax före kl 4 vaknade jag i natt. Sen kunde jag inte somna om. Så därför är man på jobbet före morgonskiftet. Man borde ju, med tanke på vädret, även gå hem när morgonskiftet går hem. Men man blir väl kvar till 15:00 minst.

Det var ju innebandy igår för första gången på flera månader. Och ABB-hallen var inte skön att vara i igår. Ingen ventilation så det blev ganska tungt att andas. Men det var lite kul att spela igen även om det var jobbigt.

Efter innebandyn var det bara att åka hem och hämta övriga familjen för att åka till Rocklunda och vara med på ABB-joggen. Ina fick bestämma hur långt hon och jag skulle springa igår. Så hon tyckte att 3 km var lagom. Hon fick hålla tempot och med en skoknytning så snitta vi ca 6:30 min/km. Ina har ju gjort ett jättelyft i år jämfört med förra året. Så det är faktiskt lite kul att springa med henne nu. Jag gissar att om hon håller igång hela sommaren så kommer hon inte att ha några problem att springa runt femman på runt 33 minuter. Vilket jag tycker vore fantastiskt bra om det blev så. Men det är nog lite upp till mig oxå. Jag måste ju följa med henne ut och springa med jämna mellanrum.

Inga kommentarer: