torsdag, mars 02, 2017

Jobb hemifrån idag

Idag blir det lite jobb hemifrån innan det är dags att sätta sig på tåget för att åka ner till Halmstad. Förkylningen är stabil, blir inget bättre. Jag hade tidigare i veckan en ambition att jag kanske skulle kunna ut och springa en runda på lördagen. Men det känns rätt så avlägset just nu. Bara att inse att jag måste bli bättre först.

Efter att vi bytt fönster i vardagsrummet så tyckte fru Blogg att vi skulle fixa hela rummet. Eller det började med att väggarna skulle fixas till. Men då när vi/fru Blogg rivit ner alla gamla tapeter och det är dags att sätta upp lite målarväv så kommer hon på den briljanta idén att vi borde byta ut alla vägguttag oxå. Nu när vi ändå håller på. Och då även jorda hela rummet. Så igår var det några elektriker här och fixade detta åt oss. Så det känns ju rätt så bra att få det gjort. Nu är ju frågan om vi även ska passa på att lägga om golvet. Det lutar nog åt det. Tyvärr så är jag ju borta i helgen och nästa helg är det seriesammandrag så det kommer dra ut en hel del på tiden det här.......

Ha en bra torsdag alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du jobbar väl hellre hemma än ställer upp i den kommande "läggmatchen"

//Glenn Östh

Anonym sa...

Ja, den matchen hoppas jag slippa. Men vi får väl se. Om jag måste spela så kommer jag ge järnet. Lägger förmodligen mina matcher ändå.....

/TB