måndag, april 16, 2018

Ny vecka igen

Helgerna går rätt så fort. Tyckte nyss jag åkte hem för att byta däck på bilen och nu är jag här igen. Men det är klart, det blev en heldag i friidrottshallen följt av ett par timmar på asfalt i lördags. Och shit vad trött jag var efter det. Eller rättare sagt, jag var tvärslut efter 15 km på löppasset. Sista kilometern låg på typ 6:20 och då var jag nere vid Svartån och skulle hela vägen upp på Pettersberg innan det skulle gå nerför sista biten. Men jag kunde inte ta ett enda löpsteg till så jag stoppade där och då nere vid Svartån. Och sen gick jag hem.

Jag har nu i alla fall fått bekräftat att jag fått byta till halvmaran på lördag. Och även om det känns som ett nederlag så är det nog helt rätt beslut. Jag är inte tränad för ett maratonlopp nu. Jag är ju inte ens tränad för att persa på halvmaran! Det får bli ett halvlugnt pass på lördagens lopp och bara försöka njuta av loppet. Det ska förhoppningsvis bli skapligt väder så det kanske blir lite folk längs vissa delar av banan som kan göra att det känns lite lättare. Vi får väl se....

Ha en fin vecka nu vänner!

Inga kommentarer: