onsdag, maj 23, 2018

Onsdag

Imorse när jag klev ut genom ytterdörren så kom jag på att det är ju veckans nästsista arbetsdag idag, vilken lycka!

Idag startar en 100 dagars stegtävling. Ett sjumannalag som skall ta så många steg som möjligt under kommande 100 dagar. Förra året kom vi två i ABB Sverige. Långt ner totalt. I år är vårt fokus att förbättra våran kondition, inte jaga en jäkla massa steg bara. Det passar mig bättre. Jag kommer ihåg hur det var förra sommaren när man gick ut och sprang. Det kanske blev 15 km men bara 12 000 steg. Och det var ju för lite för att det skulle vara bra stegtävlingsmässigt. Så trots att man då var ganska nöjd med att ha sprungit så hade man dåligt samvete för att man bara kom upp i så få steg. I augusti förra sommaren, när tävlingen spårade ur, snittade jag nog runt 25 000 steg per dag, sjukt!

Igår var det ambassadörträning igen. Vi körde intervaller, som vanligt. Spring 4 min, vila 2 min, spring 3 min, vila 1,5 min, spring 2 min, vila 1 min, spring 1 min vila 30 sek. Sen var det över. Svårt som vanligt att veta vilken fart man skall inleda med. Målet är ju att hålla ungefär samma tempo rakt igenom. Löpcoachen tyckte jag höll ett jämnt och bra tempo. Hon är snäll hon :-)

Ha en trevlig mittvecka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nörd!

/Pajas

Anonym sa...

Pajas!

/Nörd