torsdag, juli 05, 2018

2 dagar kvar....

Ja, eller bara en morgon kvar som man måste gå upp på! Nu när man är här är ju nästan halva jobbet gjort. Den jobbiga biten. Att gå upp och åka hit. Nu räknar man ju bara ner tills man får gå hem....

Igår var jag på en promenad på kvällen för att få ihop lite steg. Och det var mycket dramatik vill jag lova. Först så kommer det en snubbe springande mot torget. Han såg väl inte helt trimmad ut och jag tänkte inte mer på det. Men så kom det en kvinna springades efter. Och lite längre fram så börjar hon ropa på honom, den första snubben, att stanna. Och då förstod jag att han hade stulit något från kvinnan. Och då tänkte jag lite snabbt att, "jag kan ju springa efter honom ända tills han inte orkar springa längre". Men jag hann inte mer än tänka tanken så såg jag att torghandlarna hade hjälpt kvinnan att stoppa snubben och få tillbaka sitt. Och det såg ut som om kvinnan ringde någon och jag hoppas att det var polisen. Strax efter när jag ska passera biblioteket så kommer en ambulans och stannar till och drar ut britsen. Det var väl någon inne i parken som inte mådde så bra av någon anledning. Så det var två händelser på väldigt kort tid där nere på stan.

Igår tänkte jag att jag skulle gå ut och springa nu på morgonen idag. Men när jag vaknade så fanns det ingen som helst ork till det. Freddie hade ju dessutom blödit näsblod på natten så min skönhetssömn hade blivit rubbad. Kanske därför jag var helt anti att överhuvudtaget gå ut så här på morgonen och jogga lite. Det är ju annars ett perfekt väder/tempratur för just löpning på morgonen. Nåväl, snart semester och då kan man ju i alla fall först käka lite frulle, ta det lite lugnt en stund och sen ge sig ut och springa. Det blir kanon det!

Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer: