onsdag, december 16, 2020

Dags att lämna in bilen

 Idag ska bilen in på verkstan. Det läcker olja någonstans. Måste fixas! Lär väl bli dyrt gissar jag. Men det är ju som vi brukar säga bara pengar! Kommer nya varje månad! Ibland från två håll, även om VABbandet gudskelov var länge sen. Så numera kommer det bara från ett håll. Fast ikväll är det ju Lottodragning så det kommer förmodligen in några mille från Svenska spel ikväll!!

Det blir nog att springa hem från billämningen. Fru Blogg kör ju runt dvärgarna till skolorna samma tid. Och tidigare år, normala år, har man bett någon kollega att hämta upp mig utanför bilfirman. I år känns ju det inte helt lämpligt. Man ska väl inte sätta sig i en bil med personer som inte är från samma hurhåll. Så löpning blir bra. 

Annars är det väl inte så mycket att orda om. Det blev en femma på lurren igår. Det är tränarmöte ikväll via Teams för Inas träningsgrupp. Funderar på om jag ska försöka få ta lite utepass i Rocklunda istället för teknikpass inne i hallen under våren. Lär ju inte komma undan alla teknikpass men jag känner att jag nog skulle tillföra mer när det gäller att löpa i skogen. Vi får väl se hur det blir.

Ha en riktigt fin dag! Och håll tummarna för att det inte blir så jättedyrt på verkstan... :-)

2 kommentarer:

  1. Blir nog tyvärr som en "Londonresa"

    Kostnaden alltså inte upplevelsen : (

    //Mekonomen

    SvaraRadera
  2. Ja, risken är stor för det!! Tur i oturen att det inte blir någon Londonresa då. Kanske man slipper SMS-lån.....

    /TB

    SvaraRadera