torsdag, december 31, 2020

Gott Nytt År!

Japp, det är snart slut på detta år som varit som inget år tidigare. Vi får hoppas på att det blir ett bättre 2021!

Det började ju annars som vanligt, man hade en Londonresa att se fram emot, kanske några lopp att springa. Några friidrottstävlingar att skjutsa runt på, osv, osv, det vanliga livet med andra ord!

Och en Londonresa blev det, inte riktigt som vanligt då PD inte var med. Men, som vanligt, blev det en höjdarresa! Och vi hann inte mer än hem från London så stängde London ner. Vi hade lite tur där ändå!

Nåväl, löpningen som blivit en ganska stor del av mitt liv var konstig ut i år. Jag sprang mer än vad jag någonsin gjort, över 1700 km. Men jag tycker bara att jag blir sämre och sämre. För ett par år sedan var det mer regel än undantag att jag kunde köra ett pass i 5 min/km eller snabbare. Pass på 18 km kunde hållas under 5. Men nu får jag vara glad om jag håller mig under 6 min/ km. Och då även på kortare sträckor.

Kanske är skit samma i det stora hela men känns ändå jobbigt att det går åt fel håll. Man har ju, i och för sig, inte åldern med sig heller. Och man får väl vara glad att man kan ta sig ut och springa i alla fall.

Här är årets löpning:
Juli var outstanding med 280 km 
sprungna!


Hur som helst så vill jag tacka Er för att ni tittar in här ibland och att ni skriver något roligt/viktigt/ljug eller vad det än är!

Så jag önskar Er alla Ett Gott Nytt År!

1 kommentar:

Lasse N sa...

Önskar er ett riktigt Gott Nytt År. Hoppas vi kan komma i väg till London igen med Coach och PD.10 års jubileum i år om jag inte räknat fel.