tisdag, mars 22, 2022

På jobbet idag

 Idag blev det att åka in på jobbet igen. Men har ingen matlåda med mig så det blir nog att dra hem vid lurren. 

Blir tydligen en resa till Örebro på lördag för mig eller fru Blogg. Freddie ska hoppa lite längdhopp och springa 800 m. Samtidigt så måste någon av oss vara i Westinghouse Arena och funktionära under IVSM. Så vi får väl se vem som gör vad? Jag vet vad Freddie vill men det är chefen som bestämmer.

Igår var Ina till sjukgymnastiken igen och jag passade på att jogga en sväng. Börjar bli trött på att jag inte orkar något längre. 10 km i ett tempo som förr var lugnt var igår allt annat än lugnt. Det var snarare tungt! Snart bara 2 månader kvar till Stockholm Maraton och hur det skall gå kan man ju börja fundera på. Det är ju inte lång tid kvar. Och jag kämpar fortfarande med att komma under en timme på milen.... Att sen dessutom orka 3,2 mil till..... Jaja, man får väl ta en dag i taget och försöka få in så mycket löpning som möjligt!! Måste upp i veckovolym nu. Helst ingen vecka under 50 km.

Här är i alla fall gårdagens pass:

Nu får Ni ha en fantastisk tisdag!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

chefen vill simma, det vet jag!

//Coachen

Anonym sa...

Haha, ja, sant! :-)

/TB