onsdag, mars 23, 2022

Tidig

 Vaknade strax före klockan 2 i natt. Kunde sen inte somna om. Började jobba 04:30 typ. Det borde ju betyda att jag kan sluta lite tidigare idag och kanske få till en liten runda.

Drygt dock att inte sova. Man blir ju lite seg hela dagen om man inte sovit ordentligt. Eller i alla fall sovit skapligt. Men så är det ibland. Och i vissa perioder mer ofta än andra perioder.

Igår så blev det en kort runda. 5 km. Men 5 km är bättre än inga kilometer.... Och igår skrev jag ju om att jag behöver komma upp i lite bättre mängd. Det roliga var att igår efter att jag skrivit bloggen så får jag mail från "Maraton-familjen". Dvs de som arrangerar Stockholm maraton och lite andra lopp. Där står det i alla fall, "på lördag är det 10 veckor kvar till maran", typ. Och så hade de en massa träningsprogram man kunde köpa. Men de skulle göra att man kom i form för att kunna springa ett maraton. Det fanns olika program för olika tidsmål. Lite sugen blev man ju på att testa. Men samtidigt så gillar jag inte att behöva betala för ett träningsprogram som inte är "skräddarsytt" för mig. Fast o andra sidan så är det inte så jättedyrt och kanske gör det att man tränar på ett bättre sätt än när man själv försöker klura ut något bra.... För det räcker ju med att man känner sig lite sliten för att man skall nöja sig med ett lugnare pass....

Här är gårdagens runda:

Ha nu en fantastisk onsdag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vila är underskattat broder !

Se bara på Lalle och Coachen : )

//Dante

P sa...

Vila *klapp klapp klapp*

/John Blund