tisdag, maj 02, 2023

Ny kortvecka

 Ja, det blir bara 4 dagar kvar av veckan när måndagen är röd (i dubbel bermärkelse).

Så nu är man tillbaka på jobbet efter helgen. De röda fanorna är undanplockade för denna gång och om ett år igen så får vi plocka fram de igen. 

Vad har helgen bjudit på då? Ja, det lär ju alla undra.... Efter att jag och The Real varit till Fonus i fredagseftermiddag så gick jag hem, snörade på mig löparskorna, och sprang en sväng. Det blev dryga 14 km. Och sen blev det inte så mycket mer av den dagen. Så vad gör man då på lördagmorgon? Jo, man snörar på sig löparskorna och drar iväg på en runda, 7 km blev det denna gång.

På eftermiddagen gick jag till mammas hus och räffsade löv. Och shit vad det är jobbigt! Räffsade långt ifrån hela tomten men efter några timmar rann svetten från pannan och jag fick till slut vika ner mig. Lite kvar att göra med andra ord. Frågan är bara när? I helgen som kommer är det städning i föreningen. Och det lär ju ta sin lilla tid det oxå. Fick även med mig lite skräp från mamma så det är i alla fall lite plast och kartonger mindre att städa undan sen.

Hur som helst det var ju dags för söndag oxå. Och då hade jag bestämt tid med Jesper för en runda. Min tanke först var att vi skulle ses på jobbet och springa lunchrundan 3 varv. Dvs det skulle bli ca 24 km. Vi ses på jobbet och redan första varvet börjar vi ändra lite på planen. Vi tar första varvet via Lundby kyrka, så det blir ca 10 km. Sen ändrade vi andra varvet till att köra den runda han och en annan brukar springa en gång i veckan efter jobbet. Den är mot stan och vänder vid kajen ungefär. Men på tillbakavägen så lägger han på en liten tvist även på denna runda så vi är nu uppe i 19,7 km. Tyvärr har Jesper fått ont i knät och jag får ta sista turen själv. Den kör jag som en lite kortare variant av den ursprungliga lunchrundan som var planen från början. Så jag hamnar på 27 km. Årslängsta med 6 km. Så jag är jäkligt nöjd! Och jäkligt nöjd med löparhelgen.

Måndagen användes för återhämtning. Jag sov rätt dåligt på natten men somna in en stund under förmiddagen och jag somnade in en stund under eftermiddagen. Och när jag vaknade vid 04:40 imorse så tänkte jag att jag ska nog stiga upp, ska bara vila lite till och helt plötsligt ringer klockan, 05:30. Då var det bara att gå upp och så småningom dra iväg till jobbet. Jenna fick lite mat och var ut på baksidan en sväng oxå. Promenaden får någon av de tre tjejerna fixa idag.

Här är i alla fall de tre passen:




Nåväl, nu har Ni nog mycket annat som behöver göras! Ha en fin tisdag!!

Inga kommentarer: