tisdag, maj 09, 2023

På jobbet!

 Eventuellt så kommer jag få lite hjälp idag av en tysk via Teams med utbildningen. Han går delvis samma  kurs som jag och han erbjöd sig att hjälpa mig. Bra och dåligt! Bra att han vill hjälpa. Dåligt för att jag har absolut ingen koll och det kan bli riktigt pinsamt. Jag funderar nu mest på hur jag när jag är helt på läktaren ska kunna avsluta samtalet och berätta att jag ger upp. Känns ju taskigt att komma till det läget att han hjälper till, jag fattar nada. Det kommer vara så jobbigt. Och fel språk är det oxå. Jag vet hur man beställer en Pint ale i baren och en lasagne av kyparen. Men det är typ den nivån min engelska ligger på....

Annars är det ju fint väder, det är ju bra :-)

Ha en fin ångestfri tisdag!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är din tyska då?

Improvisera bara : )

Kalla in Seth o grabbarna!

Wunderbaum schöne Donau

//Dante

Anonym sa...

Haha, ja, tyskan är väl som engelskan ungefär... Ein bier bitte!!

/TB (som behärskar många språk!)

Lasse N sa...

Vet hur du känner det.