lördag, april 17, 2010

Skumt

Chelski ligger under mot Bottenham med 2-0. Jag, som innan matchen, tänkte skriva om varför Chelski skulle vinna enkelt mot Sp*rs osv. Och visst kan det vända. Men i första halvleken var inte ryssarna bra. Och jag tyckte att Bottenham spelade rätt så bra. Mycket bättre än i onsdags då dom slog oss. Då var dom inte bra. Vi var ännu sämre. Framför allt så visade inte många i laget någon vilja. Det trodde jag ryssarna skulle göra idag. Och det skulle räcka för att vinna ikväll. Eller är det så enkelt att det är mitt fel? Jag har ju spelat på ryssarna.....

Arsenal möter Wigan borta imorgon och vi får väl se vilket lag som ställs på planen. Sol och Silvestre är väl gjutna som mittbackar. Och anledningen är naturligtvis att det inte finns några andra mittbackar att tillgå. Vermaelen gick ju sönder i onsdags och Gallas har sin vanliga 1-2 månaders skadeperiod. Denilson är tveksam till start (vem bryr sig?) och v Persie testas sent för eventuell start i förstaelvan sedan i början av november. Viktig match hur som helst för att behålla tredjeplatsen i ligan och därmed direktplats till CL.

Inga kommentarer: