onsdag, juli 14, 2010

Det slår aldrig fel

Igår var jag ut och jogga i spåret. Och jag tänkte att jag ska inte ha någon klocka utan ska hålla min egen takt och inte ta ut mig så att jag aldrig mer vill ut och jogga. Så långt gick det bra. Men halvvägs in på rundan möter jag en annan joggare som springer åt andra hållet. Och direkt tänker man att jag ska i alla fall inte vara sämre än den joggaren så nästa varv ska jag ha kommit minst lika långt innan jag möter personen. Jag möter givetvis samma joggare ett halvt varv senare och får nu ett nytt hållmärke att kunna mäta mig mot "motståndaren".

När det är dags att mötas efter ett varv så har jag givetvis tappat. Och möter "motståndaren" alldeles för tidigt. Nu gäller det att skynda på så man minst är ikapp till nästa mätpunkt. Och min andra halva har två, rätt så tunga, backar. Men jag drar på lite och jag märker hur jag börjar flåsa mer och mer. Och efter den andra backen börjar man känna lite i bröstet oxå. Men det gäller nu att hålla i, åtminstonde tills nästa hållmärke, för sen skall jag lämna spåret och jogga hem igen. Och när jag möter "fienden" en sista gång så har jag tagit ifatt det jag tappat och kanske till och med tagit några extra meter. Tur nu att det "bara" är hemjogg kvar. Och så sakta som det gick så är det tur att det inte var några promenerare ute som hade kunna promenera förbi mig......

12 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar story till en kommande dokumentär..

TB - Mitt liv

//Ingemar Bergman

Anonym sa...

This site is dreadful!

Anonym sa...

Han är inte bara bäst i pingis,han är även en suverän författare!!
Härlig story brorsan

/TB:s brorsa(som nu bokat Londonresa)

Anonym sa...

Tack, coolt! London, blir avis! När åker ni?
/TB

Anonym sa...

Och med vem åker du???

Kilafors !!!!

Bin Laden !!!!

Borgen !!!

Kjelle !!!

//Ryan Air(inte nöjd med din bokning, varken TB, the real eller Coachen finns med i bokningen)

Anonym sa...

Hela bloggen undrar om du vann på dina 10 "trisslotter" ????

//Ravelli (blev fel skall vara, hur mycket du vann givetvis!!!)

Anonym sa...

Inte sett röken av några lotter än.

/TB

Anonym sa...

Försökte desperat få tag i er grabbar men tyvärr fick jag inte tag på nån av er när jag skulle boka(trist).
24e Juli bär det av.
Nån träningsmatch då för Aschenal brorsan? Har du nån koll?
Eller ska man bli tvungen att gå på The Toucan HELA tiden?

/TB:s brorsa

Anonym sa...

Det beror ju på hur länge ni är där? Men första träningsmatcherna "hemma" är 31 juli.

Så jag gissar att det blir Toucan Inn (om det är öppet). Annars borde ni prova Winston Churchill i Nottinghill, kan varmt rekommenderas!

/TB

Anonym sa...

Tack för tipset:)
Blir 3 dagar i London

/TB:s brorsa

Anonym sa...

Jag räknar med en reseblogg ;)
Var det bra pris på flyget?
/TB

Anonym sa...

haha,nä svindyrt,men det är ju bara pengar:)
kommer nya varje månad
/TB:s brorsa