tisdag, oktober 29, 2013

Det hade jag förträngt

När jag öppnar bloggen idag så ser jag att vi har match mot ryssarna ikväll. Det hade jag förträngt. En match i Kalle Anka Cup och det skall bli intressant att se vad Wenger sätter på plan idag. Normalt så skulle man kanske vilja vila lite "ordinarie" spelare ikväll.

 Problemet är bara att de som inte har varit med i startelvan den senaste tiden är skadade. Jag läste någonstans att det var sju mittfältare/yttrar skadade och då är det svårt att rotera om man inte vill sätta in bara junisar.

Så om ryssarna vill rotera lite så sätter dom in Mata. Och om vi vill rotera så sätter vi in Kristoffer Olsson. Hm, det kanske finns någon annan oxå att sätta in men jag kan inte komma på någon just nu.....

Men jag hoppas Wenger hellre sätter in junisar än spelar med ordinarie manskap. För skall vi komma bland dom fyra i ligan så måste den prioriteras tillsammans med Champions League där vi i alla fall vill gå till slutspel.

Och schemat är rätt tufft framöver. Det är ryssarna ikväll, Pööl i helgen, Dortmund borta nästa tisdag följt av ManUSA borta helgen därpå. Sen åker väl dom flesta iväg på landskamper innan svåra Southampton väntar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

träningsmatch ikväll eller???

undrar om bröderna brothers pratar med varann på ett tag...
undrar om londonresan är i fara?

kanske lasse kan va coach åt coachen på DM 9-10 november

hur svårt kan det va????

//alla ska med!!!

Anonym sa...

Inga problem att prata med bror. Vår vänskap står över fotbollen. Och när det gäller Kalle Anka Cup såkänns det lite som det kvittar. Kul om vi vinner men inte så ledsamt vid torsk.

/TB

Anonym sa...

Ryssen köper ju in 5-6 mittfältare per silly :)

/J