torsdag, april 16, 2015

Så kan det gå

Idag skulle jag åka bil till jobbet. Det innebär att man dessutom lämnar på dagis och fritids. Så jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid så att jag kom i någorlunda bra tid till jobbet. Så jag börjar med att gå till dagis med Freddie. Eftersom det är rätt så nära så bär vi överdragsbrallorna dit för att spara tid. Och så här långt ligger jag rätt så bra till tidsmässigt. När jag kommer hem och skall åka iväg med Ina så visar det sig att hennes överdragsbrallor är borta. Och än värre så är Freddies överdragsbrallor kvar hemma. Så naturligtvis har jag tagit med Inas överdragsbrallor till dagis och måste nu gå tillbaka och byta. Där sprack min tidsplan rejält. Nåväl, nu är jag här, kul!!!

Jag känner fortfarande av gårdagens jogging. Känner andnöd med jämna mellanrum. Jag fattar inte att jag kunde bli så slut igår. Tur att det är vila tills på lördag. Eller söndag måste det bli för på lördag är det friidrottstävling. Och jag skall stå vid en höjdhoppsmatta. Och Ina ska vara med på sin första riktiga tävling. Hoppas att hon tycker det blir kul! Synd att mitt funktionärsskap är samtidigt som Inas grenar går. 60 m och längd ska hon vara med på.

Inga kommentarer: