onsdag, augusti 05, 2015

Shit!

Dagens 12:a blev än tyngre än måndagens. Men kanske har jag kommit på varför jag känner mig så sliten. Både i måndags och idag vaknade jag upp med stela, träningsvärkstunga ben. Och det måste ju naturligtvis vara pingisträningen dagen innan som känns. När säsongen är igång och man är van att spela pingis så känns det ju inte lika mycket i benen dagen efter spel. Men nu i början så känns det rejält. Och det är klart att man använder ju benen på annat vis i pingisen än när man joggar.
Jag har i alla fall klarat mig bättre än vad schemat sagt åt mig att göra :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat trots tunga ben!
Om du är sugen att testa nåt nytt nån gång när du springer kan du testa att ta lite kortare steg,såg att din löpkadens(antal steg i minuten) var rätt låg. Experterna tipsar om att ligga på ca 180.
Det är skitsvårt att komma dit men det är kul att prova.
Det ska tydligen göra att det går fortare att springa :)
Jag har kommit så långt just nu att jag ligger på ca 175 i snitt. Som sagt,kul att testa iaf :)

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Ofan, har inte ens tänkt på den :-)
Tack för tipset. Ska testa detta nästa pass!

Du har ju lyckats bra med stegen då mao, bra!

/TB

Anonym sa...

:)
Lycka till

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Märker du något på takten bär du har högre kadens?

/TB

Anonym sa...

Det känns lite "larvigt" när man är ovan att ta kortare steg men inget som syns,det är bara en känsla. Däremot så har du ju fötterna i backen oftare då och det är ju enda gången du kan påverka farten,har du fötterna i luften kan du inte öka:)

Rätt logiskt men inget man tänkt på tidigare,jag har ju alltid tyckt det känts "snabbare" ju längre steg man tar men det har ju inte stämt tydligen.

Har också Garminklocka(225),och den ger ju jävligt rolig info! Sjukt bra klocka enligt mig men å andra sidan min första löparklocka så har inte så mycket att jämföra med.

8 km på schemat idag i tävlingsfart,ujuj!!

Kämpa!

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Exakt, längre steg har ju känts som en tempohöjning 😀

Utan klocka skulle jag ha svårt att motivera mig. Tycker det är kul att få lite stats utan att behöva skriva ner det själv....

Hur gick passet? Höll du tempot? Och vad hade du för tempo? Bara en vecka kvar tills ditt lopp :-)

/TB

Anonym sa...

Skulle köra på 5.37 fart idag men det blev 5.16/km så supernöjd faktiskt:)

Klocka är till stor hjälp :)

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Grymt bra Brorsan! Toppformen börjar infinna sig med andra ord! :-)

/TB

Anonym sa...

Känns det naturligt för dig nu att ta kortare steg? Och hur lång tid tog det innan det började kännas naturligt?

/TB

Anonym sa...

Känns långt ifrån naturligt och jag måste fortfarande "påminna" mig själv om att ta kortare steg men märker stor skillnad när man "trycker till" och vill öka farten med kortare steg.

//TB:s brorsa