söndag, januari 29, 2017

Aktiv lördag

Lördagen började med 12 km jogg. Sen var det iväg till friidrottshallen för tävlingar för både Ina och Freddie. Och jag och fru Blogg skulle dela på funktionärsuppgift under dagen. Det blev naturligtvis inte riktigt som det var tänkt. Freddie ville inte vara med längre. Den andra träningsgruppen som skulle sköta en längdhoppsgrop med oss dök bara upp med en person istället för tre. Jag och fru Blogg fick med andra ord stå där båda två hela dagen. Ina fick man bara se friidrotta ibland. Lite synd. Hon kämpade dock på med sina 5 grenar och började dagen med ett pers på 60 meter. Sen var hon inte många centimeter ifrån pers på både längd, kula och höjd. Och bara någon sekund ifrån pers på avslutande 600 m. Freddie var med oss hela dagen och satt så snällt och tittade på.

Imorse vaknade jag med grym huvudvärk och försökte bota den med 2 alvedon innan jag åkte och spelade pingis. Tyvärr hjälpte inte det utan huvudvärken satt i och jag hade även lite yrsel vilket inte gått över än. Hoppas att det blir bättre snart för det är ingen hit det här.

Inga kommentarer: