tisdag, januari 31, 2017

Tisdag

Då var det tisdag och idag blir det pingis på lurren. Dags att börja toppa formen för SM. Man vill ju vara så bra man kan då när man skall spela en dubbelmatch. I eftermiddag hoppas jag dessutom på att hinna med ett löppass.

Ikväll spelar Arsenal men det finns ingen kanal som visar denna match. Numera så får det bara visas en match åt gången när flera matcher spelas samtidigt, typ. Det här kan vara början till slutet för Premier League. Det låter kanske löjligt när jag skriver det så här men faktum är ju att det inte är helt gratis att ha dessa kanaler. Om man mer och mer sällan får se sitt lag spela så känns det till slut inte värt pengarna. Jag är helt ointresserad av att se Man C, Man U, Sp*rs, Liverfool, Chelsea m fl mer än två ggr om året. Och det är när dessa klubbar möter Arsenal. Och jag tror inte jag är ensam om detta, dvs att man betalar för att se sitt eget lag spela.

Hur kan då detta gå ut över Premier League? Att jag som Viasatkund börjar fundera på att avsluta mitt abonnemang, vem bryr sig om det? Ingen! Men, är det många som tänker lika som jag så kommer Viasat snart inte kunna ha Premier League i sitt utbud. Det betyder att dom inte kommer köpa rättigheterna för PL. Det gör att PL får in mindre pengar. Och ju mindre pengar ju sämre spelare kommer klubbarna till slut kunna ha. Och ju sämre spelare det är ju sämre liga blir det. Och den nedåtgående spiralen bara fortsätter. Om dom vill ha ett stort intresse för PL så måste den vara tillgänglig för beskådning. Och den skall vara tillgänglig för alla lags supporter. Nu har vi, Arsenalsupporter, haft relativt tur då Arsenal ligger med på topp 4 och därmed har större chans att bli visade. Men det varar inte för alltid. Jag vill bara se Arsenal även om de så ligger i botten och kämpar. Jag vill inte se lag som jag inte bryr mig om. Den tiden har jag inte. Så är det! Nu ska jag sluta gnälla....

Vill även passa på att gratulera Coachen som har namnsdag idag, grattis!

Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer: