måndag, november 13, 2017

Full fart hela helgen

Det började redan i fredagseftermiddag med Inas träning. Jag skulle ha hand om 600 m. Så varje grupp skulle först springa 600 m där man ökade farten lite för varje varv. Sen skulle dom springa 600 m i sitt eget tempo och där tänkte jag att jag skulle sporra de som sprang snabbast. Sen avslutade vi med 200 m. Där man jogga lätt de första 100 m för att sen ge järnet sista 100 m. Detta gjorde jag med 3 grupper.

På lördag förmiddag blev det en sväng ner till Klövernhallen för lilte pingisspelande. Och på eftermiddagen bytte jag till vinterdäck. Redan på första däcken fick jag en grym kramp i ena benet. Det var ingen hit! Men det gick över och sen gick det bra att byta resterande däck.

På söndagen var det DM i pingis hela dagen. Och det kan jag lova känns i kroppen idag. Det blev 3 guld och 1 brons. Ett helt ok resultat. Även om man gärna hade vunnit allt :-)

Nu är jag, som sagt, ruggigt sliten i kroppen. Benen är riktigt tunga och stela. Det blir till att vila idag. Jag hade en lite tanke på att jogga lite i eftermiddag, och kanske gör jag det oxå, men just nu känns det inte aktuellt....

Ha en fin vecka!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS!

I och med resultaten så förstår jag
att du tänkte på devisen
"Hur svårt kan det va"
hela helgen!

SM here we go again!

//mentorn

Anonym sa...

Tack!

Det var mer avslappnat vid bordet denna helg än det brukar vara.
Dock så kom ibland fel känsla fram, dvs "får inte förlora...". Men jag kunde slå bort den och känna att "vem bryr sig om jag torskar..". Går bra mycket bättre att spela då...

Japp, SM i dubbel igen, kul!

/TB

Anonym sa...

Grattis brorsan!! Kung som vanligt,bara att vänta på ett storslaget reportage i vlt snart då:)

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Tack Brorsan!

Men jag tvivlar på att det blir något överhuvudtaget i VLT....

Kanske får göra ett reportage här på bloggen istället :-)

/TB

Anonym sa...

Ser fram emot ett här på bloggen!

//TB:s brorsa

Anonym sa...

:-)

/TB