måndag, juli 06, 2020

Redan?

Hur är det möjligt att det redan är måndag? Jag gick ju från jobbet alldeles nyss!

I fredags satte jag igång ugnen. Skulle laga lite mat. En stund senare så har vi "strömavbrott". Typiskt, just som man skulle laga mat. Förväntade mig att jag skulle få SMS från Mälarenergi om avbrottet men ingenting. Går in på deras hemsida och kollar driftinfon, men inga drifstörningar. Hm, jag ser att det lyser från en grannes förråd en bit längre bort. Hm, är det lokalt hos oss? Jordfelsbrytaren har slagit ifrån. Ok, drar igång den igen och det verkar gå bra. Drar igång ugnen igen och efter en liten stund så slår jordfelsbrytaren av igen. Shit! Har vi ingenting att laga mat på? Det började bli lite sent och man var rätt så hungrig. Så vi drog iväg och hämtade hem lite Pizza. Efter maten testar vi om spisen ändå funkar. Och det gör den! Bra, vi kan ju i alla fall laga mat nu!

Vi har en inbyggnadsugn och en inbyggnadsspis. De är gemensam reglagepanel. Så det är ju som så att om vi byter ugn så måste vi ju nästan byta spisen oxå. Och då kanske man skulle ha en induktionshäll. Så vi åkte iväg till IKEA av alla ställen (kanske för att det gamla skräpet är därifrån och en förhoppning om att saker och ting skall passa finns/fanns). Eftersom det är en fast el-installation så kan/får vi inte göra något själva. Men man kan ju börja läsa och försöka förstå. Och då visar det sig att induktionshällen är tjockare (den går djupare ner mot ugnen). Jaha, kommer det då att funka för oss? Bra fråga? Fortsättning följer......

I helgen blev det även en tur ut till Björnö. Jag luffsade runt milspåret där. Och trots felspringning vid ett ställe så fick jag inte ihop 10 km på spåret. När jag kom i mål så hade jag 300 m kvar att springa. Är inte milen en mil? Eller är min klocka usel även på att mäta sträcka. Borde haft på mig den gamla klockan oxå.... Det blev även lite löpning i fredags och i söndags......

Helgens pass:




Annars är det väl inte så mycket mer att orda om, det är sista arbetsveckan och jag är redan trött på den..... Ha en fin dag!

Inga kommentarer: