torsdag, juli 02, 2020

Torsdag

Och det närmar sig helgen! Bara idag och imorgon kvar sen är det två lediga dagar!! Inte helt fel!

Igår var jag ut en runda igen. Och eftersom jag hade så jäkla hög puls i tisdags så tänkte jag att jag tar på mig min gamla klocka oxå. Då kan jag få en jämförelse om det är något fel på klockans pulsmätare eller inte.

Så jag drog iväg ganska planlöst men hamna på samma spår som i tisdags men när jag kom förbi Vallen så tänkte jag att jag lika gärna kunde ta några varv därinne oxå. Och efter ett par joggvarv så fick jag för mig att jag skulle köra lite snabbare 200 m och sen jogga 200 meter. Så det gjorde jag i 4 varv. Sen tänkte jag att jag skulle avsluta min tid inne på Vallen med ett helt varv lite snabbare men eftersom jag startade det vid 200 m starten så efter 1 varv så tänkte jag att jag lika gärna kan springa in i mål oxå. Så det gjorde jag. Tog lite vatten där och fyllde på med nytt vatten innan jag drog vidare. De här "snabbare" löpningarna var ju inga maxlöpningar men ändå en liten pulshöjare. Och jag tänkte att det kunde ju göra utslag på mitt lilla klockpulstest.

Hur som helst när jag kom hem och kollade snittpulsen så skiljde det bara ett slag. Mao så skiljde det ingenting. Däremot så skiljde sträckan jag sprungit över hela 300 meter. På mitt pass gjorde det 8 sek/km i snittfart. Så det hade ju varit roligare att regga gamla klockans sträcka....

Här är gårdagens pass:


Annars är det väl inte så mycket att orda om. Vi kämpar på mot helgen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

The Thamesen Tour kan få vilken arbetsdag som helst att bli lättare!!

/TTT

Lasse N sa...

Det får bli en favorit i repris när så fungerar. 😁