torsdag, januari 07, 2021

God fortsättning!

 Japp, då är man på plats igen! Aktieägarna rullade ut den röda mattan och körde digitala High-five's på väg in mot min arbetsplats! 

-"Frälsaren är tillbaka!", kunde jag höra på en knastrig Teamsuppkoppling som verkade komma från ett varmare land.

-"Äntligen!", hördes från en annan uppkoppling.

-"Varför är du så j-la sen?", chefen hördes tydligast av alla. Kanske för att hon stod mitt framför mig skrikandes. 

-"Det är ju för i h-lvete stopp i alla linor och du tar sovmorgon!", fortsatte samma chef.

Jag gick från att ha varit on top of the world till att vara en vanlig usel arbetare på väg mot sin första arbetsdag för året.

Ok, inget av ovan var sant. Men det låter väl som en bra start på en icke kommande bok som jag aldrig kommer skriva.


Annars är det väl inte så mycket att orda om, dags att göra sig förtjänt av den så kallade lönen....

Ha en riktigt fin torsdag! Snart är det helg!

Inga kommentarer: