onsdag, juni 28, 2023

Mittvecka

Ny dag fylld med nya möjligheter… Eller?

Jag började i alla fall dagen med en cykeltur till jobbet. Jag kunde inte motivera för mig själv varför jag skulle behöva sätta mig i en bil och åka hit. Det var visserligen rätt så hårda förhandlingar men till slut vann cyklisten i mig. Förmodligen för att fysioterapeuten sa att jag skulle cykla mycket. Det är bra för mitt knä.

Igår blev det en liten runda på ca 8 km. Inget vidare tempo. Men jobbigt ändå. Jag hoppas att det är för att det var så varmt. Men misstänker att det är för att jag är så otränad. Hur som helst så tycker jag inte att det känns något värre i knät idag. Vilket är bra. Jag skall ju hålla mig under smärtgränsen.

Igår ringde de från tandläkaren. Jag var ju där för några veckor sedan och skall dit igen på tisdag nästa vecka. Så jag trodde de drev med mig när de ville ha dit mig igen. Det var till tandhygienisten igår. Det var tandstensborttagning som gällde. Och det var inte det minsta skönt. Shit vad det gjorde ont på vissa ställen. Nu är det gjort och tanken är som alltid när man varit hos tandläkaren att man skall köra tandtråd varje dag, året runt. Och så går det någon månad och så orkar man inte några dagar och så faller det helt i glömska… Måste skärpa mig där….

Imorgon får vi se hur det blir med bloggning. Jag och Freddie åker iväg direkt på morgonen till Göteborg. Kanske blir det ett kort inlägg från tåget? Vi får väl se.

Ha en fin onsdag nu vänner!!!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du skall blogga från tåget!

SJ rules : )

Blir kanske några härliga flashbacks från din tid som eh äh "tågvärdinna" eh åh

//Gothenburg nästa avstigning på höger sida