torsdag, juni 29, 2023

På tåget

Så där ja, nu sitter vi på tåget och har visat biljetterna. Vid 12 ska vi vara framme.

Käkade frulle vid 05:30 så nu börjar jag bli hungrig. Bara att hålla ut till Göteborg...
Inte är det någon service på tåget heller. Inte som i början av 90-talet då Mr Blogg sprang runt på tågen med serveringsvagn. Det var tider det. Träffade ju på både Lalle och Coachen på tågen under den korta perioden jag höll på. Lalle på Stockholmståget på väg till jobbet. Och Coachen på Hallsbergståget då han var på väg hem till Norge för något seriesammandrag (om jag minns rätt). 

Det var ett kul jobb på något vis. Men ibland var det lite ångest när tågen var försenade och man skulle byta tåg i Norrköping för att komma hem igen. En gång var jag dessutom ensam till Norrköping och skulle få av serveringsvagn. Tänkte att det här kommer ju aldrig att gå. Men en vänlig passagerare hjälpte mig av.

Nåväl, nu ska vi vidare mot Göteborg jag och Freddie. Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Lasse N sa...

Kommer i håg det som i går fick ju dessutom ett par gånger köpa macka till rabatterat pris vilket var stort. Ja en riktigt fin vistelse Göteborg. :-)

Anonym sa...

Haha, ja, det var härliga tider!

/TB