måndag, april 15, 2024

Ny vecka

 Och det är ännu en 5-dagarsvecka. Så full fart helt enkelt!

I lördags så blev det långpass. Men jag körde det på löpband. Lite regn, mycket blåst och fru Blogg som skulle till gymmet och köra några pass gjorde att jag körde mitt långpass på löpband. Eftersom bandet bara kan köra en timme i stötet så fick jag ju starta om det två gånger. 

Passet skulle vara 26 km långt. Där de första 6 kilometerna skulle gå i ca 6 min/km. De andra 20 km skulle gå i 5:36 min/km. Så jag tänkte att först kör jag 6 km och så startar jag om. Och kan då köra en mil i taget sen. Så sagt och gjort. Den första milen gick i 5:27-tempo och den andra milen gick i 5:24-tempo. Så lite snabbare än tänkt. Men eftersom det var på löpband, utan vind, utan backar så var det inte mer än rätt att köra lite snabbare. De sista fyra kilometerna var sega. Då kom tankarna om att sänka farten. Om jag bara håller 5:36 de sista kilometerna så är ju det bra. Men jag höll ut och det hade ju inte gått om man kört ute. Så löpbandet är ju en bra farthållare ändå! Helnöjd med passet var jag i alla fall!

Efter det så gjordes inte så mycket mer under helgen mer än laga mat, handla mat och tvätta.

Så nu trampar vi igång en ny vecka! Ha en fantastisk måndag!!

Passet:

2 kommentarer:

Anonym sa...

indiskt ?

//Gandhi

Anonym sa...

Tyvärr, inget indiskt :-(

/B Nam-Nam