måndag, februari 18, 2008

Jag = Korpen

Ja, skulle man söka på korpen på google, skulle det förmodligen komma upp en bild på mig. Jag har blivit en riktig korplirare. Förr i tiden spelade jag innebandy i korpen. Men laget jag spelar med flyttade över till Hällaserien. Och i och med det trodde jag att jag även lämnat korpen. Men icke.

Numera spelar jag både korp-pingis och korp-bowling. Dessutom i två olika städer. Tänk så det kan bli. Förra veckan var det pingiskorp i E-tuna. Norrland 1 lyckades vinna med 6-4 mot serieledarna(?) som jag inte har en aning om vad dom heter och jag kan ha rört till det men jag tror dom leder. Dom var ganska duktiga hur som helst.

Idag var det korpbowling i V-ås. ABB 13, som vi heter, ligger sist i serien och mötte serietvåan. Kunde väl bara sluta på ett sätt. Och det gjorde det, fast kanske inte som ni trodde (förlust), utan med en stabil 12-6 seger. Och efter att ha haft det rätt så tungt ett bra tag, lyckades jag äntligen slå över 500 p på 3 serier. Tror det blev 517 p men är lite osäker. Jag var så glad att jag lyckats vinna 2 av 3 matcher. Varav den sista var med 1 poäng.

Arsenal torskade i helgen. Detta efter att ha visat upp korpklass på spelet. Ska man lägga sig i en match måste man kunna göra det lite snyggare. Nu förstår ju alla att det var en läggmatch och FA, som brukar gnälla på det mesta, kommer väl med största sannolikhet att granska ärendet, för att sen dela ut ett enormt bötesbelopp. (Ok, för den som inte vet bättre, är detta bara ett sätt för mig att för mig själv hitta en förklaring till förlusten.....FA kommer m a o inte att granska Arsenals dåliga insats.....) .

På onsdag är det dags för första matchen i CL-slutspelet. Milan hemma, och att inte släppa in något mål är ett absolut måste. Annars kommer det bli riktigt tungt att gå vidare från 8-delen.

Heja Arsenal!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis P!!!

Segrar överallt numera....
Hoppas du vann pengar på ManUSA....
annars är det bara att ladda om inför torsdagen då Verdandiboys står för motståndet....

//Coachen

Anonym sa...

Tackar!

Klart jag vann på ManUSA. Satsade mina sista pengar på spelkontot. Tyvärr var det inte så mycket pengar kvar. Men det som fanns dubblades i alla fall.

Taggad till tänderna inför torsdagsmatchen.

/P

Anonym sa...

Ja,herregud.Då blir det ytterligare en sån här nervös vecka i väntan på att få reda på slutresultatet från den grå industrilokalen i Eskilstuna.
Ni lär i vanlig ordning inte behöva det,men här kommer det i alla fall: -Lyyyyyycka Till !!!!

/TB:s brorsa