onsdag, december 29, 2010

Allt är som vanligt igen

Jag skrev efter förra matchen att man, nu när det är så tätt mellan matcherna, borde rotera lite när det finns så många spelare tillgängliga. Tyvärr så förstår nog inte Wenger svenska för jag skrev dessutom att man skulle rotera lite. Med lite menar jag inte 8 pers, utan snarare 3 max 4 pers. Men vad gör Wenger, jo, han byter ut 8 man. Blev det lyckat? Nä, 2-2 mot Wigan. Det är inte ok. Visst, man kan om man är feg, skylla på att Wigan fick en billig straff och att planen var dålig. Att vi borde haft en straff för hands med mera med mera bla bla bla. Sanningen är den att det ska inte behövas några straffar för att vinna mot Wigan. Det räcker med att stämpla in och ge sitt yttersta.

Men tyvärr så händer inte det. Och man kan ju börja undra när Arsenal skall lära sig detta. Inte bara säga det i intervjuer. Utan sätta lite mening bakom sina uttalanden. Och dom "nya" som fick chansen idag, vill dom inte ha fler chanser? Är det inte så att man skall prestera för att få nya chanser?

Jaja, det blev i alla fall en pallplats i decemberdeltävlingen i Hällatipset. Vad det nu är värt? Få sitt namn publicerat på en hemsida i en resultattabell. Det är i alla fall vad det hittills har varit värt......

4 kommentarer:

  1. Grattis till Hälla tipset.... Du kan få emailen jag fick när jag fick pris i september om du vill?

    När det gäller tappet mot Wigan så känns det onödigt, att som du säger rotera så mycket i en faktiskt inte helt enkel bortamatch. Tror att AW drog för stora växlar över vinsten mot ett ytterst blekt CFC som i kväll var om möjligt ännu sämre i första halvlek. Men hur som helst skönt med vinst och sista 25 såg det bättre ut, fanns några spelare som visade inställning.

    Verkar som det är City som är starkast just nu.

    //Lalle

    SvaraRadera
  2. Här kommer mejl uppgifterna för Hälla Tipset:

    pl@hallashopping.se

    Peter Larsson Centrumledare Hälla Shopping.

    //Lalle

    SvaraRadera
  3. min mail är borgen.kjelle@kinesfattning.com

    /Borgen

    SvaraRadera
  4. min mail är kjelle.borgen@tungbackhand.com

    //Kjelle

    SvaraRadera