måndag, december 13, 2010

Ikväll smäller det

Ja, det är dags för matchen mot 12 spelare. Och den 12:e är inte publiken utan domaren. Så ska man vinna på Sold Trafford så måste man kunna spela mot tolv spelare, så enkelt är det. Jag vet inte hur många gånger som det har varit alldeles uppenbart att domaren stått på amerikanernas avlöningslista. Och då menar jag inte bara i matcherna mot The Mighty Gunners, utan mot alla lag.

Hur som helst, vinst ikväll och vi är serieledare på riktigt. Torsk om vi kan befinna oss 5 pinnar efter (när USA har vunnit sin hängmatch). Jag vet dock inte vad jag ska tro om kvällens drabbning. Visst, Arsenal har varit bra på bortaplan i ligan. Men vi har dessutom haft väldigt svårt mot dom andra topplagen i ligan de senaste säsongerna. Senast borta mot Chelski blev vi krossade. Och risken finns att vi faller ihop ikväll och torskar med 4-0 eller 5-0. Det är vårat försvarsspel som inte håller måttet i sådana här matcher. Och vi kan inte räkna med att ösa in mål borta mot topplagen.

Laget ikväll då? Ja, Fabregas är (kanske) skadad. Och jag hoppas verkligen att man inte chansar med honom ikväll om han inte är 100 % spelklar. Det kommer så många matcher senare som han behövs i. Sen vet vi att Diaby och Vermaelen är skadade. Så vad blir det för lag då?

Jag tror att det blir Fabianski i kassen bakom Sagna, Squillaci, Djourou, Clichy. De tre på mitten blir lite svårare att sia om. Men jag gissar på Song, Nasri och Wilshere. Och framåt blir det Chamakh, Arsjavin och v Persie. Men man kan även tänka sig att Denilson spelar på mitt och Nasri på en kant eller Walcott från start kanske. Nja, vi får väl se 45 minuter innan avspark.

Come on You Gunners!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har blivit så inspirerad av allt ditt resande så på torsdag bär det av till Gran Canaria!!
Rädd bara att det ska vara varmt och jävligt där.Det vore jobbigt nu när man vant sig med kylan...
Men man chansar väl..

Värt att lira Aschenal ikväll eller?
Lycka till hur som helst!!

/TB:s brorsa

Anonym sa...

På torsdag? Direkt efter träningen då eller? ;-)

Hur som helst så ha en trevlig resa och glöm inte långkalsongerna...

/TB (vill du ha lite fickpengar med dig på resan så spela inte på Arsenal.... har själv spelat 4-0 och 5-0 till USA)

Anonym sa...

Nä,hoppar över träningen på torsdag faktiskt! Långkalsongerna var det första jag packade:)

Ok,då håller jag på USA för din skull ikväll då:)

/TB:s brorsa

Anonym sa...

Ack den kärleken, den kärleken...

//Hasse Jansson

Anonym sa...

Har 100 spänn på 3-0 till USA(magkänsla),men hoppas jag har fel...

/Coachen(som kan vinna 1600)

Anonym sa...

Inte för att vara taskig, men jag hoppas att du förlorar :-)

/TB

Anonym sa...

Coachen dementerar, någon tar mitt namn och låtsas skriver...
alla vet väl att jag bara tippar 4-1 alt. 5-1 till arschenal

//Den riktiga Coachen