tisdag, december 14, 2010

Arsenal didn't turn up...

Tyvärr så vek Arsenal ner sig ytterligare en gång mot ett topplag. Och nu börjar jag bli rädd för att detta, att man inte vinner mot topplagen, kommer sätta sig i skallen på spelarna. För varje match som vi inte lyckas slå ett topplag, kommer pressen skriva mer och mer om att vi inte kan vinna mot topplagen. Och till slut kommer det bli en sån mental spärr som bara Dr Uneståhl kan låsa upp.

Efter gårdagens match börjar jag fundera på om klassen på Premier League har blivit sämre. Jag tror inte det bara är de lägre placerade lagen som har blivit bättre utan även att topplagen blivit sämre. USA var inte särskilt bra igår. Arsenal var bedrövliga och nerviga. Se bara på Bottenham som blivit ett "hot" i ligan. Inte för att dom blivit bättre utan för att topplagen blivit sämre. Jag börjar bli mer och mer övertygad om detta. Vi får se i Champions Leagueslutspelet. Men jag skulle bli väldigt förvånad om något engelskt lag är framme i final i år.

USA har inte förlorat än i ligan, starkt. Men jag tror inte dagens USA skulle ha någon chans mot Arsenals lag från säsongen 03-04 som gick obesegrade genom ligan. Jag tror dessutom att USA skulle förlora mot många av sina egna tidigare uppställningar. Chelski är inte vad dom varit, dvs oslagbara. Nä, jag hoppas att jag har fel men det känns som om ligan har sämre topp än tidigare säsonger.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med till 100 %.

//Coachen

Kan vara ditt bästa inlägg "ever"

Anonym sa...

Oj, tack Coach!

/TB

Anonym sa...

Haha,"håller med till 100%"!!
Kom med några egna idéer istället..

/Borgen

Anonym sa...

Love is in the "AIR" .....

Oddslistan på förlovning mellan Finnen och Kilafors har släppts av Svenska Spel.

Förlovning före årsskiftet 2010/2011 ger 0.97 tillbaka....

Förlovning före mars 2011 ger 1.03

Förlovning under sommaren 2011 ger
1.04

Förlovning nyårsafton 2011 ger 1.05

Allt annat står i över 85 ggr pengarna.

//L-G Björklund

Anonym sa...

Svenska spel? Haha,vem fan lirar där? Kom in i matchen nu...

/Kjelle(som hittar bättre odds på nordicbet.com)

Anonym sa...

Jag spelar en del på Svenska Spel.

/Borgen

Anonym sa...

Pucko! Vi skulle ju för fan hålla käften om att vi lirar en del där...

/Kjelle

Anonym sa...

Ok, jag bara skojade i tidagre kommentar om att jag spelar på Svenska Spel.

/Borgen (bra va, Kjelle?)