onsdag, november 16, 2016

Svärord

Igår blev jag påkörd i bilen. Det låter värre än vad det är. Men jag blev påbackad av en snubbe på parkeringen utanför affären jag var och handlade på. Det blev, vad jag kunde se, bara lite färgat av hans bil fram på min bil. Jag fick hans namn, telefon och personnummer. Jag skrev upp hans regnr och jag kollade hans körkort. Men när jag anmäler till försäkringsbolaget sen så är det knappast den bilen jag skrivit upp. Och vi provade ett annat nummer oxå då H och M kan bli lite hur som när jag skriver. Men inte heller den kunde det vara. För det var en släpvagn. Så jag ringer upp killen som inte svarar. Men han ringer tillbaka strax efter och jag berättar att jag behöver regnr. Till slut så fick jag ett nummer. H eller M var ett K. Så det har jag mailat in till försäkringsbolaget. Men sen när jag slår på det numret så kan det inte vara det heller. Så vi får väl se hur det här slutar.....

Ikväll är det simning för Freddie samtidigt som Ina har gymnastik. Fru Blogg är på jobb. Jag ska försöka fixa bägge. Kan gå. Blir en utmaning. Men bättre att dom håller på med fritidssysselsättningar och jag får skjutsa runt än att dom bara sitter hemma och inte gör något.

Ha en bra dag nu vänner!!

Inga kommentarer: