torsdag, juni 01, 2017

Kul träning igår

Det är rätt så kul att köra träning i Rocklunda med ungarna. Men det kanske är för att det är de ungar som är mest motiverade att springa lite som kommer dit. Övriga trötta barn som inte orkar springa i skogen eller som tycker det är tråkigt att springa i skogen kommer inte dit. Kanske? Hur som helst så är ju den stora favoriten att springa i MTB-spåret. Och det tycker jag oxå. I söndags när vi körde med de små barnen så hängde jag med men igår med 10-åringarna så hängde jag inte med i deras tempo. Kanske för att jag är lite rädd för att trampa snett och göra illa mig. Men ändå, dom öser på rätt så bra på stigarna. Igår blev det även löpning fram och tillbaka till Rocklunda. Och igår kändes löpningen enkel. Tyckte inte jag behövde ta i och ändå ligga på rund 5 min/km tempo. Skön känsla. På pingisen i tisdags var det ju helt annat, helt slut och tunga ben.

Ikväll är det vårruset och Ina kommer nog springa på fru Bloggs nummer. Kul att Ina vill springa och att hon tycker det är kul att springa. Så vi får väl hoppas att det blir skapligt väder ikväll!!

Inga kommentarer: