tisdag, juni 26, 2018

Fick tråkiga nyheter

De senaste två veckorna har jag haft ont i en tand. Det är en tand som jag, för länge sen, gjorde en rotfyllning i. Och som jag för några veckor sedan lagade en trasig ytlagning på. Så jag trodde att den bara var lite för "hög" och att jag fick hårt tryck på tanden. Så jag var till tandläkaren igår och fick beskedet att det blivit inflammerat nere i och under tanden och att lagningen måste göras om. Och att man måste sätta en krona på tanden eftersom det inte finns så mycket tand kvar.... Härliga nyheter! Men det som är bra är att det måste vara klart innan november för annars blir det dyrare pga högkostnadsskydd. Så nu kommer det bara att kosta 6 000 kr.... En bra Londonresa med andra ord....

Annars var jag riktigt trött igår. Jag orkade inte ens sätta igång TV'n för att kolla på lite fotboll. Och imorse när klockan ringde så orkade jag bara inte att gå upp direkt. Det tog mig 20 minuter innnan jag gick upp.

Idag blir det i alla fall lite planering inför den årliga resan med grabbarna i höst. Vi får väl se om vi kan komma överens om någon helg. PD har ju sin fotboll att ta hänsyn till. Och Coachen har ju sin pingis att ta hänsyn till. Det är nog bara jag som inte har något som är i vägen.... :-)

Inga kommentarer: