fredag, juni 15, 2018

Spring bara spring

Igår var jag och Ina med i Mälarenergistadslopp. Ina körde femman och jag milen. Pga halsont så var jag lite tveksam till hur jag skulle göra, om jag skulle starta eller inte. Men tänkte att jag kunde ju ta det lite lugnt och känna mig för. Så det gjorde jag, eller jag hade skapligt tempo för att vara jag de första kilomerterna. Men när jag började känna mig lite sliten så drog jag ner på tempot. Men mot slutet, de sista typ 3 kilometerna kände jag att jag kunde öka lite igen. Så för att vara ett lopp som jag innan start tänkte skulle gå på mellan 50 och 55 minuter så blev det 47:33 på milen. Det får man väl ändå vara glad för. Även om jag helst av allt skulle velat vara helt frisk och försöka attackera det personliga rekordet.

Tyvärr så har jag dock inte kunnat sova i natt. Somnade 23 någonting för att vakna 1 någonting. Till slut var det ju ingen mening att försöka somna om så jag drog till jobbet. Och på sätt och vis kanske det var bra för i eftermiddag skall Freddie tävla i gymnastik så jag måste sluta tidigare än vanligt.

Ha en trevlig helg!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!

Hörde du mig i backarna?

Eller snöt du dig just då?

//Coachen (joggade banan på kvällen efteråt på cirka 43 minuter)

Anonym sa...

Grymt Coach! Jag hörde dig inte bara i backarna, jag hör dig hela tiden!!
Kriga, kämpa, våga.... han är vänsterhänt.....

/TB