fredag, januari 22, 2021

Fredag *klapp klapp klapp*

 Visst är det ändå underbart med fredag  igen!!!

Igår skrev jag ju lite om jobbet. Och jag fick sen ett bra SMS av en kompis. Det var kanon! Jag gjorde som du sa! Och det kan förhoppningsvis komma något bra utav det. Jag kan inte skriva så mycket mer om det för tillfället. Men stort tack för SMS'et och peppen! 

Det blev en lite runda igår medans Ina rehabtränade på lasarettet. Och då hon skulle börja 15:30 så var det fortfarande lite ljust ute. Och det startade med total lycka. Det var ljust, det var ingen snö/is på asfalten och det kändes lätt. Men det räckte med att komma bort från lasarettområdet för att det skulle bli sämre. Efter ca 1,5 km ska jag springa genom en tunnel och på vägen ner var det otroligt mycket snöslask och ena foten blev dyngsur. På andra sidan, när det sluttar lite uppåt, är det en ren isbana. Den lilla glädjen man kände var vid det här laget helt bortblåst. 

Ibland brukar man på skoj säga att det gäller att försöka överleva det här passet. T ex om man kör tuffa intervaller så kan det kännas jäkligt jobbigt och man tror nästan man ska dö. Men igår var det av en helt annan anledning man hoppades överleva passet. Ok, överleva skulle man nog göra men komma igenom passet utan att skada sig genom halka. Det blev några "skridskoskär" här och var men jag höll mig på benen och jag får vara nöjd med det.

Ha en riktigt fin helg nu vänner!!!

Inga kommentarer: