onsdag, januari 13, 2021

Vinter

 Hela hösten har man väntat på att vintern ska dyka upp. Till slut började man nästan hoppas att den skulle ställa in sitt besök i år. Den kanske tänkte köra någon form av coronadistans och skippa att dyka upp. Men inte! Den är här, det är kallt, det är snö och jag gillar det inte. Nu gäller det bara att den inte håller sig kvar så länge..

Annars är det väl inte så mycket satt orda om. Ina börjar med distansundervisning vissa dagar. Och det gör att hon idag börjar efter lurren. Och idag ska hon vara i skolan. Det märkliga är att förmiddagens lektioner är inställda. Jag fattar inte varför? Nåväl, det är väl skönt för henne att få en rejäl sovmorgon!!

Själv jobbar jag väl på jobbet fram till lurren. Sen har jag ändå mest Teamsmöten och då kan jag lika gärna sitta hemma. Eller jag måste ju hem för att fru Blogg skall kunna hämta Freddie med bilen från skolan. Jag sitter ju in möte.

Ja, det blev ett inlägg idag oxå. Kanske inte det bästa av inlägg men ändå ett inlägg! :-)

Ha en fin onsdag!!

Inga kommentarer: