tisdag, januari 12, 2021

Tisdag

 Då är det tisdag och Freddies skola och piano börjar idag. Distansundervisning på pianon men tyvärr inte i skolan.... Ja, jag är helt egoistisk när jag skriver så men det måste man väl få vara ibland. Och dessutom så är det ju bara min önskan. Och även i detta fall är den helt ointressant för övriga världen.

Det kom lite snö igår. Jag svängde förbi mamma efter att jag varit och hämtat ett paket till henne på posten. Och skottade då av det värsta på gården. Men sen åkte jag och hämtade Ina och skjutsade henne till sjukgymnastiken och efter det så svängde jag förbi mamma igen för att skotta av det värsta igen. När jag senare på kvällen var ut och sprang mina 3 km så sprang jag förbi mamma igen och såg att plogbilen varit där och skottat. Och då blir det en vall där man kör in på tomten med bilen. Och det var rejält blöt snö och det skall bli kallt. Det kommer med andra ord bli en isvall av det där vilket leder till att man inte kan köra in där längre. Så jag stannade och tog bort vallen för ena infarten i alla fall. Tungt som satan var det.

Snart dags att skjutsa dvärgarna till skolan och sen åka till jobbet för några timmars ångest....

Ha en fin tisdag och var försiktiga om ni går ut. Jag gissar att det blir snorhalt idag!

Inga kommentarer: