torsdag, januari 28, 2021

Torsdag ändå

 Visst är det väl härligt? Snart helg!!

Igår var jag och Freddie till Friidrottshallen. Första inneträningen på evigheter. Så igår blev det lite sprint och jag körde höjd med dvärgarna. Försökte få de små att förstå att man även "hoppar med armarna". Lite hoppaövningar med och utan att använda armarna. De flesta verkade förstå att det nog inte var så dumt att även tänka på att "ta i" med armarna för att komma högre när man hoppar.

Sen blev det ju givetvis riktiga hopp i mattan. De har ju inte fått hoppa höjd på över en månad, måste vara typ 6 veckor sen vi hade inneträning.

Igår fick jag kallelse till PDA inklusive lönesamtal. Förstår inte varför de envisas? Det finns ju ändå aldrig några pengar att dela ut. Och den lilla pott som finns ska ju räcka till alla. Borde det inte räcka att den räcker till mig? Va? Kungen! Borde inte jag ha varenda liten spänn av den där mikroskopiska potten? Jag som hjälper till att hålla ruljansen igång i vått och tort! Som alltid har aktieägarnas vinster som prio!! Nåväl, på onsdag smäller det!!!! Ska bli spännande att höra vad det är som man inte har gjort bra enligt företaget, för något måste de ju alltid hitta för att kunna trycka ner oss. Vare sig det är sant eller inte....

Nåväl, nu ska jag inte sitta här och beklaga mig. Det kunde ju alltid vara värre, det är ju bara att se sig omkring i världen för att se och förstå det. Så ta hand om Er därute i snålblåsten och håll avstånd och tvätta händerna! 

Men framförallt, ha en fin torsdag!!

Inga kommentarer: