fredag, januari 29, 2021

Dags att avsluta veckan

 Vaknade med snorig näsa imorse. Det blir till att jobba hemifrån idag. Dumt att vistas bland utomstående folk med rinnande näsa. Drygt dock då jag hoppades komma igång med löpningen igen snart. Får hoppas det rinner ut på en dag och att jag i alla fall på söndag kan hoppa in i löparskorna igen.

Ska bli skönt ändå med helg. Även om veckan blev kort i och med att jag var sjuk mån-tisd så är det alltid skönt när helgen kommer. Dock så är det en sak mer som kommer denna helg. Och det är jag inte alls lika glad över. Kylan skall komma. Och det rejält om jag fattat det rätt. -10- -15 grader är inget man vill ha. Och det skall vara kallt tills nästa helg minst. Vad hände med den globala uppvärmningen? Har den tagit ut flextid nu eller? Jag vet, det är inget att skämta om! Jag tycker inte heller det är helt lyckat med den globala uppvärmningen. Men när det blir så jäkla kallt så är det lite svårt att inte raljera lite över den. Jag ska skärpa mig!! Bara genom att idag jobba hemifrån så drar jag mitt lilla strå till stacken. Inga utsläpp från bilen för att jag åker till jobbet. Undrar om man kan säga det till firman? Jag jobbar hemifrån för miljön!

Nåväl, nu ska ni slippa mig för några dagar. Ha en riktigt trevlig helg!!!

Inga kommentarer: