tisdag, juni 15, 2021

Hemma igen

 Igår åkte jag hem. Jag var rätt så sliten efter helgens jobb. Och att åka 2*45 mil är inte heller ojobbigt. 

Jag kom hem lagom tills när Freddie skulle till gymnastiken. Så jag bytte om och tänkte att jag skulle jogga 14 km medans hon tränade. Shit vad det var jobbigt. Jag sprang från Bellevue till Rocklundaspåret och skulle ta 10 km där. Och det var många tankar om att korta ner passet och bara kanske ta femman på Rönnbysidan. Men jag började mot Rocklunda och väl där så finns det ju många möjligheter att korta av en runda. Men jag bet i och körde femman på Rocklundasidan. Tänkte ett tag att jag skulle vika ner mig efter det och jogga tillbaka till Bellevue. Men så tänkte jag att jag skulle ju kunna ta den första lilla svängen på Rönnbysidan ändå. Det blir ju i alla fall typ 1,6 km till.

Men väl framme vid bron inne i skogen så tänkte jag att jag ska f*n ta hela vändan. Så det gjorde jag. Och när 14 km ändå var över så var jag lite smånöjd över mig själv. För igår gick det riktigt tungt. Är ändå förvånad att det blev ett snitt på 5:36 min/km trots att det var tungt och kraften saknades och att det var 10 km terräng.

Passet:

Hade ju ledigt även idag och imorgon men eftersom jag ändå kommit hem och jobbmobilen durrar hela j*kla tiden så jag sitter nu här med ångesten upp i halsgropen.... Men det är väl bara att trycka ner den igen... :-D

Kanske kan jag ta ledigt imorgon ändå, eller i alla fall del av dagen. Vi fär väl se. 

Ha en fin dag!!


Inga kommentarer: