tisdag, juni 01, 2021

Nu blir det några vilodagar!

 Yes, jag fixade 300 km och jag fixade Jespers 311 km. Jag landade Maj på 313,2 km! Avslutade igår med 17,8 km! Det var dock en konstig runda igår. Började helt ok, kändes inte så mycket i benet. Ungefär som jag trott. Men sen drar pulsen iväg och ligger på över 170. Det borde den inte göra i det tempot. Och det kändes inte ansträngande. Stannade och tog av mig klockan för att se om den satt konstigt eller nåt.... På igen och iväg, samma visa igen, över 170. Börjar fundera på om det verkligen stämde ändå. Gav det hela några minuter till. Och till slut vänder den ner till mer normala nivåer. Så det var bara att köra på. 

Känner mig ganska nöjd med att ha fixat så många kilometer på en måndad. Det är ju ett snitt på 10 km om dagen. Och då har jag ändå haft ett gäng vilodagar. Jag hade till och med gett upp att fixa över 300 km. Men sa till dvärgarna att om jag springer över 60 km på de fyra sista dagarna så kommer jag slå Jesper. Det var ett enhälligt, det fixar du! Det är ju bara 15 km om dagen. 5 km är ju ingenting och så gör du det 3 ggr.... Läter lättare i teorin än i praktiken :-)

Ha en fin tisdag och en fantastisk början på Juni! Själv ska jag inte springa idag.....




Inga kommentarer: