tisdag, juni 08, 2021

Tuesday

 Svårt att sova i natt. Eller svårare än vanligt. Vaknade hela tiden och har haft en huvudvärk under natten. Kanske har det med vädret att göra. Det var ganska tung luft igår. Verkar ha regnat lite i natt. Har det åskat? Det skulle ju kunna förklara huvudvärken.....

Igår tänkte jag ta typ Blodomloppsmilen och försöka ta den under 50 minuter. Kan inte minnas senast jag sprang milen under 50. Så tänkte att det var värt ett försök. Och eftersom Freddie var på Bellevue så körde jag nästan Blodomloppet. Jag sprang inte ut på gräsfältet utan startade på cykelbanan på andra sidan Vasagatan vid Bellevue. Och sprang heller inte in på gräsplanen i slutet av banan utan fortsatte på cykelbanan tills jag nått milen.

Jag fixade milen under 50 min. Men jag fattar inte hur jag kunnat göra den typ 3 minuter snabbare för 3 år sedan. Blir man 1 minut sämre per år när man är gammal? Eller har det bara med hur man tränat att göra. Då tränade jag för att springa en halvmara på under 1:45. I år har jag bara mysjoggat :-)

Hur som helst så blev jag lite smånöjd att jag fixade 50 minuter i alla fall!


Ni får ha en fantastisk tisdag nu vänner!!

Inga kommentarer: